Защо децата за предизивикателни,Как да нахраним злоядото дете, KakDaNahranimZloiadoDete-Yuppie.bg-Ranno-Detsko-Razvitie

Какви са причините децата да се държат предизвикателно? II Част

Можем да разграничим три категории причини за предизвикателното поведение на децата.

Те са както следва:

  1. Пропуски в знанията и уменията.
  2. Дисбаланс в стимулите за действие по определени начини.
  3. Дистрес.

Нека да разгледаме всеки от тях по-подробно.

  1. Пропуски в знанията и уменията

За разлика от възрастните, децата имат по-малко познания за себе си,  за другите хора, за езика и начина, по който функционира светът. Освен това уменията им да владеят телата си, да изразяват себе си, да общуват с околните и да се справят с трудни ситуации, са твърде първични и неразвити.

Има много примери за предизвикателно, „лошо“ поведение при децата, породено от факта, че тяхното детско съзнание и тела просто не знаят как да постъпят в дадена ситуация.

Ето някои от тези примери, които бихме могли да използваме:

  • Дете, което изпада в истеричен епизод от сравнително незначително разочарование, може би просто не е сигурно в умението си да си служи с езика, за да покаже как се чувства и какво иска.
  • Дете, което удря друго дете, може би не осъзнава напълно въздействието на удара върху другото дете.
  • Дете, което не откликва на молбата ви да си прибере играчките, може да среща трудности с това да превключва вниманието си от това, което прави в момента към нова дейност.

Би било много полезно – когато детето действа предизвикателно, не съдейства, а твърдо се противопоставя – да се попитате – какви умения и знания може да липсват в случая, които допринасят за това поведение? След като ги откриете, помогнете на детето да ги развие и усъвършенства!

  1. Стимулативен дисбаланс.

Втора категория причини за „трудното“ поведение при децата се наблюдава, когато са налице повече стимули за детето да се държи „лошо“, „неприемливо“, „провокативно“, отколкото да се придържа към положително, добронамерено и съдействащо поведение. Тази категория можем да наречем – стимулативен дисбаланс.

Стимулативен дисбаланс може да се провокира, когато детето постоянно (обикновено случайно) постига целите си или извлича облаги, с „предизвикателното“ си поведение.

Това, естествено носи определено послание на детето и е много вероятно то да продължи да действа по същия начин, за да продължава да получава същият краен ефект.

  • Например, ако детето винаги минава първо на водната пързалка, защото се прережда или блъска на опашката, и не получи мъмрене, някаква родителска санкция или каквото и да е негативно за него последствие, няма причина то да спре да се държи така – много по-вероятно е да продължи в същия дух.
  • В друг случай, ако едно дете се почувства по-добре и по-малко напрегнато, след като е ударило друго дете, и ако нищо негативно не последва за него вследствие на това, по-вероятно е да го направи отново.

Различен вид мотивационен дисбаланс може да се наблюдава и,  ако детето не е изпитало (или не осъзнава за) някакви ползи от положителните си действия.

Ако това е така, детето би било по-малко склонно да повтори доброто дело.

  • Например, ако едно дете постъпи мило, ако направи нещо добро за друг, но не срещне благодарност или не получи някакъв външен израз на признателност – по-малко вероятно е да се стреми към подобно държание.
  • Дете, което не знае защо е важно да отиде на училище подготвено, с научен урок и написани домашни – и не е изпитвало никакви ползи от това в миналото – едва ли ще има вътрешна мотивация за това.

Често е много полезно – когато детето действа по неприемлив и не-толериран от нас начин – да се попитате – дали то няма предходен опит, който да насърчава подобно държание?

И също така – наистина ли това дете знае какви са моралните и физическите ползи за него, ако действа позитивно в същата тази ситуация?


Всяка седмица онлайн игри, занимания и споделени съвети. 

Запишете се сега!


Тук можем да споменем и голямата роля на семейството да помогне в изграждането на системата от нравствени ценности на детето, защото когато има налице такава развита система, детето вече вътрешно си налага да не прави „лоши“ неща и изпитва удовлетворение (дори без благодарност) при добра постъпка.

  1. Дистрес.

Третата група причини за предизвикателното поведение на децата, можем да наречем „дистрес“. С други думи, децата действат нелогично и неприемливо, защото са стресирани или афектирани от някаква ситуация, чувстват се несигурни в света, в който се намират и се опитват да изразят чувствата си по единствения начин, по който знаят.

  • Например, ако детето ви отказва да се облече за градина, въпреки настоятелните ви молби, може да се окаже, че то се опитва да се справи с чувството за тревожност от отиването на градина. Или пък може да се опитва да се справи с разочарованието си, че не може да поиграе с подарената му предния ден играчка.
  • Ако детето нагруби приятелчето си, може да се окаже, че просто се опитва да изрази своята ревност, разочарование или тъга, по единствения начин, който знае.

В такава ситуация, единствения ви полезен ход е да го попитате, или да се опитате да анализирате ситуацията, за да разберете дали детето се чувства несигурно, притеснено, или има някаква друга негативна емоция, която го кара да действа по този начин?

И накрая…

Тези три групи причини за „предизвикателното“ поведение на децата – пропуски в знанията и уменията, мотивационен дисбаланс и стрес – често действат заедно. С други думи, трудното поведение на децата е отчасти причинено от трите фактора едновременно.

Може да ви бъде полезно да си водите дневник на „предизвикателните епизоди“ на вашето дете и да се опитате да ги анализирате за пропуски в уменията / знанията, мотивационен дисбаланс (случайни награди за отрицателно поведение, липсващо насърчаване на положителното поведение) и дистрес.

Не си мислете, че трябва да анализирате всяко предизвикателно поведение на детето си, всеки път, когато това се случи.

Никой родител няма нужното време да направи това! Но опитът ни показва, че ако правите това упражнение един, два пъти седмично, ще имате по-добро разбиране за видовете фактори. И как въздействат точно на вашето дете, като така евентуално ще можете да предотвратите подобни ситуации в бъдеще.

Това разбиране ще ви помогне да се чувствате по-добре и да имате повече идеи за това какво да направите, за да подкрепите децата си в бъдеще.


Всяка седмица онлайн игри, занимания и споделени съвети. Абонирайте се като натиснете розовата камбанка. Очакваме вашите въпроси и коментари в чата тук на сайта или във 💬 Фейсбук.


Разглейдате вариантите за разсрочено плащане:

Anglijski-za-Deca-Helen-Doron-Bulgaria-EzikaNaMuzikata1 Anglijski-za-Deca-Helen-Doron-Bulgaria

4.9
4,9 rating
4.9 out of 5 stars (based on 96 reviews)
Excellent95%
Very good5%
Average0%
Poor0%
Terrible0%

Защо децата за предизивикателни

Link OUT

Link in

Доказани услуги за интернет маркетинг- Защо децата за предизивикателни

Защо децата за предизивикателни

Т?

Източници: https://www.care.com/c/stories/5219/9-tips-for-teaching-kids-responsibility/

Източници: https://www.fatherly.com/love-money/remote-learning-advice-for-parents/

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/chto-takoe-soroban/

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/metodika-bystrogo-scheta-v-ume-bez-kal-kulyatora/

https://qz.com/1097364/the-simple-step-parents-can-take-to-teach-their-kids-persistence-and-grit/

https://mommyuniversitynj.com/2015/03/16/10-benefits-of-cooking-with-kids/

https://www.verywellfamily.com/how-parents-can-teach-kids-grit-4126106

https://www.clearinghouseforsport.gov.au/knowledge_base/sport_participation/community_engagement/engaging_parents_in_sport

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/metodika-bystrogo-scheta-v-ume-bez-kal-kulyatora/

Източник: https://www.psychologytoday.com/us/blog/radical-teaching/200904/top-10-list-improve-your-childs-memory

https://parenting.firstcry.com/articles/10-helpful-tips-for-parents-to-handle-naughty-kids/

https://time.com/35496/how-to-raise-happy-kids-10-steps-backed-by-science/

https://www.wikihow.com/Teach-Your-Children-Optimism

https://edu.gcfglobal.org/en/internetsafetyforkids/teaching-kids-about-internet-safety/1/

https://www.kaspersky.com/resource-center/preemptive-safety/kids-online-safety

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/kak-razvit-iq-rebenka-sposoby-dostupnye-kazhdomu/

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/ustnyj-schet-na-pal-cah–osnovnye-priemy/

http://www.kids-sports-activities.com/child-growth-and-development.html

https://amakids.ru/about_us/blog/mentalnaya-arifmetika/kak-mozhno-razvit-pamyat-u-rebenka/

https://www.parents.com/parenting/better-parenting/advice/boys-vs-girls-how-to-tailor-your-parenting-techniques/

Всички ние знаем, че четенето на нашите наследници е от изключително значение. То подобрява речниковия запас на вашия малчуган и му помага да се научи да пише и чете перфектно.

Какво помага за езиковото развитие

Подозирахте ли обаче, че четенето играе огромна роля не само в детския живот, но и във всекидневието на всички незрящи хора? Онлайн игри за деца от Yuppie.bg Как се справя детето с гнева

Докоснете се още сега до невероятната сила, която детските приказки притежават.

# Четенето подготвя хората да успеят в Защо децата за предизивикателни

Колкото повече четете на децата си, толкова повече знания ще поглъщат те, а знанието е задължително във всички аспекти на човешкия живот. Съществуват множество изследвания, които показват, че редовното четене на бебета несъмнено им дава отличен начален старт, подготвяйки ги и за Развитие на децата в предучилищна възраст Какво помага за езиковото развитие

Защо децата за предизивикателни

Освен това, четенето на слепи хора също е жизненоважно за тях, тъй като им помага да се справят с натиска на живота и възможни стресиращи моменти в бъдеще. Съвети за пубертета. Те се ангажират със смислена дейност, която заема ума и времето им, като заема ролята на стимулираща алтернатива на дейности. Защо децата за предизивикателни

МЕНТАЛНА АРИТМЕТИКА ЗА ДЕЦА

🧮Менталната аритметика е техника, разработена за да се развие по-висока скорост на мозъка за възприемане и обработка на информация. 🎓Целта на курса е хармоничното развитие на двете полукълба на мозъка, благодарение на въображаема визуализация на сметалото и смятане наум.

Provider Information
Provider Name
AMAKids
Same as (Website / Social Media)

 

Прочетете повече за програмите ни:

Helen Doron: https://yuppie.bg/helen-doron/;

AMAKids: https://yuppie.bg/mentalna-aritmetika/


Примерна програма за деца от 3-8г. може да видите на в тази статия.


Showing all 0 results

No Meetings found.

Последвайте ни в Instagram, Facebook или YouTube


Alphaboat 5 – 7 години

Запознайте още сега вашето дете с метода на Helen Doron и то мигновено ще се влюби в него! Нашите центрове са с над 30-годишна история и общо 37 действащи филиала в цял свят.  Идеята за тяхното създаване се заражда от британската лингвистка Хелен Дорон. Тя изобретява иновативна и ефективна методология за преподаване на английски език на деца чрез езика на музиката. А нейното вдъхновение пък е резултат от изненадващия успех на собствената й дъщеря, дължащ се изцяло на музиката. Записвайки детето  на онлайн курс на  Helen Doron, можете да бъдете сигурни, че то несъмнено ще бъде обучавано по революционна методика. Тя се базира на научаването на подрастващите първо на разбиране и говорене, а чак след това на четене и писане. Как да възпитаме децата на търпение? Методологията на Helen Doron не само ще помогне на родителите, но и ще възпитава търпение и желание в децата :-)

Provider Information
Provider Name
Helen Doron
Same as (Website / Social Media)